23.6.10

Καλημέρα σκύλε

Παχυδερμία

Ποτέ μου δε συνάντησα γυναίκα που να με κάνει
να νιώσω άσχημα επειδή γεννήθηκα άντρας
Παρακαλώ πολύ να μην το θεωρήσετε αυτό σαν κολακεία



Άλφα στερητικό

Τα πόδια –όλοι οι δάσκαλοι της Φυσικής το ξέρουνε καλά-
Είναι τα πρώτα που ανοίγουμε
Ενώ τα χέρια, υπάρχουνε κυρίες ευγενείς
Που (εδώ και κάμποσο καιρό) τα θεωρούνε άχρηστα
Και, μα την πίστη μου, θαρρώ πως έχουν δίκιο.


Αυτό, από άποψη κοινωνική και οικονομική,
Πάει να πει πως καταργούνται δαχτυλίδια και βραχιόλια
Τα τατουάζ στο μπράτσο
Τα νάυλον εσώρουχα και τα νιου-λουκ φορέματα.


Και θα ΄πρεπε να θεσπιστεί
Με απόφαση του Δήμου
Η χρήση του κορμού-γυναίκας για τους άπορους.


Θα πρέπει

Θα πρέπει, δυστυχώς, να το παραδεχτούμε
Πως οι ωραίες γυμνές γυναίκες δεν συμπίπτουνε
Με τις ωραίες ντυμένες
Υπάρχουν εξαιρέσεις φυσικά
Και πρώτη απ΄ όλες η γυναίκα μου.
Καθώς και η δικιά σας
Ας είστε σεις που γράψατε ετούτες τις γραμμές
Όμως δεν το πιστεύω, είμαι απολύτως βέβαιος
Ότι δεν λέτε την αλήθεια.


Καλημέρα σκύλε

Βλέπω στο δρόμο ένα σκυλί
Του λέω: καλημέρα σκύλε;
Φαντάζεστε ποτέ να μ΄ απαντούσε;
Όχι; Ε, να λοιπόν που ωστόσο μ΄ απαντάει
Αν και γι΄ αυτό βεβαίως εσείς δε δίνετε πεντάρα

Έτσι ότι βλέπω γύρω μου ανθρώπους
Να προσπερνάνε τα σκυλιά χωρίς καν ένα βλέμμα
Νιώθω βαθιά ντροπή για τους γονιούς
Γιατί μια τόσο φοβερή ανατροφή
Προϋποθέτει τρεις γενιές –δεν υπερβάλλω διόλου!-
Σύφιλη κληρονομική
Όμως προσθέτω
-Μη τυχόν και ταραχτεί κανένας-
Όταν τα πιο πολλά σκυλιά συνήθως δε μιλάνε.



Με γεμάτα χέρια

Στους αθώους
Αν κάποιος σας ρωτούσε παθιασμένα
Η αθωότητα είν΄ αρετή;
Εγώ, δε θα απαντούσα.
Θα έβρισκα μια υπεκφυγή
Θα έλεγα: «Διαβάσατε Σεζάν;».

Σε άλλους δεν περνάει απ΄ το μυαλό
Να πούνε ψέματα και απαντούν «Δεν ξέρω!».
Κανένας δεν μπορεί να τους πιέσει.


Μα, φυσικά, η αθωότητα δεν είναι αρετή.
Η θειά μου ήταν στολισμένη με αρετές.
Τις έχει ακόμα. Και είναι γριά.

Οι Έλληνες ήταν κι αυτοί ενάρετοι
Μα οι Έλληνες δεν ήταν αθώοι
Σκοτώσαν, λόγου χάρη, τον Σωκράτη.
Βέβαια είναι δύσκολο να κρίνουμε

Δεν ήμασταν παρόντες.
Πάντως το ασφαλέστερο, σε τέτοιες περιπτώσεις
Είναι να μην αποκριθείς
Να βρεις μια υπεκφυγή…

Αν πάλι δεν σου βρίσκεται καμιά
Στο κάτω-κάτω της γραφής, μπορείς να αυτοκτονήσεις.






ΜΠΟΡΙΣ ΒΙΑΝ

(10 Μαρτίου 1920 - 23 Ιουνίου 1959)

μτφ. Α. Φωστιέρης και Θ. Νιάρχος






Δεν υπάρχουν σχόλια: